Webshop

Időpontfoglalás

Helpdesk

Felépíteni egy új vállalkozást a pandémia alatt? Van, akinek sikerült!

A koronavírus járvány az építőipari cégeket is új kihívások elé állította. A pandémia berobbanása alatt még a sok éve a piacon lévő vállalatoknak sem volt egyszerű egy új rendszert felépíteni, induló vállalkozásként pedig azt hihetnénk, ez lehetetlen feladat – a VeszprémBer Építő Kft.-nek azonban mindez sikerült. Hogyan tudtak azonnal alkalmazkodni az új helyzetekhez, és hogyan fordították előnyükre a piaci változásokat? Tuza Péter, a társaság szakági vezetője számolt be a sikeres megoldásokról.

Habár a VeszprémBer Építő Kft. jogelődjei révén már több mint öt évtizede jelen van a hazai építőiparban, ebben a cégstruktúrában mégis újnak számítanak a piacon. Kétségkívül nagy előny a komoly szakmai hátterük, hiszen magasan képzett és széleskörű szakmai tapasztalattal rendelkező mérnökök és műszaki szakemberek dolgoznak velük, akik felelős műszaki vezetői, műszaki ellenőri és tervezői jogosultsággal is rendelkeznek valamennyi építőipari szakágban.

Építőipari beruházások komplex megvalósításával foglalkozunk, fő tevékenységünk a fővállalkozási és generál kivitelezési munkák minőségi szintű elvégzése – mutatta be Tuza Péter, vállalkozásuk fő tevékenységét.

Megrendelőink körében tudhatunk önkormányzatokat, kiemelt pénzintézeteket, bankokat, államigazgatási szervezeteket és magánszemélyeket is. Jelenleg nagyságrendileg 20 fő irodai létszámmal dolgozunk együtt.

Pandémia ide vagy oda: fel kellett építeni a cég hátterét

Mivel a VeszprémBer Építő Kft- jelenlegi formájában mindössze február óta létezik, ez az üzleti váltás pont egybeesett a járvány magyarországi kezdetével. Mondhatjuk azt is, hogy ennél szerencsésebb váltópont nem is érkezhetett volna az életükben: új cégként éppen fel kellett építeniük a saját infrastruktúrájukat és többek között az informatikai hálózatukat is. Ezt a feladatot bízták a mi szakembereinkre.

Az It.hu csapatának köszönhetően mi már akkor – ha lehet ilyet mondani – szerencsésebben mentünk bele a pandémiába, mert az új informatikai rendszert már eleve ehhez igazítottuk – mesélte Tuza Péter.

A felhőalapú informatikai háttér alkalmas volt az otthoni munkavégzés megkezdésére. Ki kellett találni azt a rendszert, ami egyfajta hibrid irodaként megfelelő lehet, hiszen az irodai munkát sem hagyhatták el teljesen. Váltott napokon csak egy-egy dolgozó ment be a munkahelyre, hogy a felügyeletet biztosítani tudják. Az irodaszerek, nyomtatók, szkennerek ugyan az irodában voltak, azonban a munkatársak a megfelelő felszereltségnek köszönhetően a laptopokról, otthonról tudtak dolgozni: technikailag jól vették az akadályt.

Ne várd meg míg meghibásodik informatikai rendszered! Bízd szakemberekre az üzemeltetését, hogy biztonságban tudhasd céged mindennapi működését!

Megmászták a digitális ranglétrát: új gyakorlatokra volt szükség

A dokumentumkezelést is teljesen újra kellett gondolniuk. Egy-egy szerződésnek vagy teljesítés igazolásnak a körbefuttatása a digitális térben új metódust igényelt. Ami korábban offline történt, most a megfelelő sorrendben ugyanúgy végig járta a cégben a dokumentálási hierarchiát, csak egy új megoldásban kellett megvalósuljon. A munkafolyamat érdemben nem változott, csak egyszerűen a módja lett más.

A kollégák közötti kapcsolattartásnak fontos elemei lettek az audiovizuális lehetőségek. Az online konferenciák a visszajelzések szerint remekül működtek a cégnél, a Microsoft Teams és a felhőalapú szerver megoldotta az adattárolást, távelérést és a hatékony közös munkát.

Akár egyszerre is tudtunk dolgozni benne, úgyhogy azt mondhatom, minket már felkészültebben ért az átállás, mint sok más vállalkozást – osztotta meg tapasztalatait a VeszprémBer Építő Kft. szakági vezetője.

A nyári nyitással ők is visszatértek az irodába, ami a régi és új gyakorlatokat ismét megváltoztatta. Néhányat megtartottak, volt, amit elhagytak, majd újra visszahoztak, a járvány aktuális terjedésétől és a projektektől függően rugalmasan alakítva mindezt.

A második hullám idején ez az átállás már teljesen zökkenőmentes volt. Az első hullámban kiforrott módszerek miatt, az otthoni munkavégzés újbóli elrendelése után mindenki pontosan tudta, mi a dolga és végezte a feladatait otthonról.

Egy teljesen az igényeik szerint kialakított informatikai háttérrendszert kaptak.

Látván a közvetlen környezetünkben dolgozó cégeket, hozzájuk képest nekünk most nagyon friss és ropogós az informatikai rendszerünk. A gépparktól az operációs rendszeren, és segédprogramokon át, a tűzfaltól a vírusírtóig, mindent időben beszereztünk és sikeresen üzembe állítottunk – tette hozzá Tuza Péter.

A rendszerek kiépítése teljesen testre szabottan készült. A VeszprémBer Építő Kft. igényeinek egyeztetése után, javaslattal álltunk elő. Mivel a felhőalapú rendszer használatában még nem volt tapasztalatuk, egy gyors tanfolyamon segítettünk elsajátítani nekik a rendszer használatát, hogy a pandémia idején már ne okozzanak számukra nehézséget az alap felhasználói ismeretek. Igyekeztük nemcsak technikailag beüzemelni a rendszert, hanem az elindulását tanácsokkal is segíteni. Ezután már a VeszprémBer munkatársain volt a sor, hogy elsajátítsák a kezükbe adott új tudást, ami felhasználói szinten rövid idő alatt sikerült, a számukra nyújtott támogatásnak is köszönhetően.

Tegyük rendbe az informatikád!

Kattints ide

it.hu