Webshop

Időpontfoglalás

Helpdesk

Így lehet a te céged az újraindítás győztese

Tavaly, az alkalmazkodás évében egyre több magyar cég váltott felhőalapú szolgáltatásokra. A fejlesztések segítették a távmunkát, a fájlkezelést, az időpontfoglalást, a meetingeket – a felhő sokaknak az üzletvitel alappillérévé vált. Ennek ellenére sok vállalkozás továbbra is ragaszkodik a saját, helyszíni infrastruktúrájához, és még nem kötelezte el magát a teljes átállás mellett. Ebben a cikkben mutatjuk, hogy miért nem érdemes félni az „újtól”, és milyen előnyökkel jár az, ha lépésről-lépésre haladunk a korral.

1. Átláthatóvá válnak az informatikai kiadások

Az üzleti döntések legfontosabb alapja a költség. A cég helyszíni infrastruktúrájának kiépítése bizony nagy kiadásokat vonhat maga után. A helyszíni infrastruktúra esetén nagy összegeket kell fizetni a licenszekre, hardverre és a karbantartási munkálatokra, de a munkatársak ideje és bére is olyan pénzeket emészt fel, amelyeket a cég hasznára is lehetne fordítani.

A felhőalapú megoldás nem jár előzetes fizetési kötelezettséggel, mivel havidíjas előfizetéssel működik. Emellett a telepítés, a frissítés és a karbantartás is a szolgáltató mellett áll, így a munkatársak nem a problémák megoldásával vannak terhelve, így pénz és idő spórolható meg.

2. Leveszi az adatvédelem terhét a válladról

Noha több cégvezető kételkedik az online adatvédelem biztonságában, a felhőalapú szolgáltatások ma már sokkal megbízhatóbbak, mint a helyszínen történő adattárolás. Utóbbi esetében a cég felelőssége az adatok biztonságos kezelése, a hozzáférések kiadása, az állandó karbantartás és ellenőrzés, ez pedig rengeteg erőforrásba kerül, mivel a működtetése magas szintű szakértelmet és profi eszközöket igényel.

A felhős megoldással a szolgáltató leveszi ezt a terhet a cég válláról, így olyan teendőkre fókuszálhat, amelyekkel új üzleteket hozhat be. A hozzáférés vezérlése, az adatvédelem, a gyanús bejelentkezések és tevékenységek figyelése többé nem emészt fel belső erőforrást.

3. Könnyebb lesz a skálázás és a növekedés

Ha jól menedzselik, minden cég életében bekövetkezik a növekedés. A kisvállalkozásoknál ez akár több szakaszban is történhet. Habár nem rendelkeznek akkorra adatmennyiséggel, mint a nagyobb vállalatok, de az üzleti infrastruktúra felskálázása saját megoldásokkal náluk is időigényesebb és költségesebb, mintha mindezt felhőalapon végeznék. A növekedés közben új kollégák csatlakoznak, megnő a kezelt adatmennyiség, skálázódik a készlet – ezek plusz költségeket vonnak maguk után, és az átláthatóság kulcsfontosságú.

Felhőszolgáltatás esetében ez a felskálázás, maga a folyamat már néhány kattintással megoldható, mivel minden szükséges adat egy helyről érhető el. Emellett nem kell felvenni még egy belsős informatikust, aki kezeli az új szoftvereket és hardvereket, mivel a szolgáltató biztosítja ezeket az erőforrásokat is.

Ragozhatnánk tovább, de a legfontosabb maga a cél: a gördülékeny és problémamentes üzleti tevékenység támogatása. A felhőszolgáltatások ebben erősek: ha van egy jó szolgáltató partner, akkor akár teljesen személyre szabhatók és a cég szolgálatába állíthatók a programok, jelentős időt, pénzt és munkaerőt spórolva ezzel.

Szeretnéd fejleszteni cégedet? Szükséged van egy megbízható informatikai partnerre?

Látogasd meg rendszergazda szolgáltatásaink oldalt

Kattints ide

it.hu